neljapäev, oktoober 05, 2006

 

04.10.2006


Viimase nädala jooksul olen saavutanud uue IT alase taseme. Olen õppinud selgeks:
1. kuidas lisada emailile hääletusnupud ja kuidas muuta nuppude teksti
2. kuidas saata välja email nii, et vastus laekub mitmele inimesele korraga
3. kuidas saata korraga välja mitukümmend emaili nii, et kohale jõuab individualiseeritud ehk nimeline kutse
4. kuidas lõigata fotosid Picture Manager´is parajaks
5. kuidas vahetada Power pointis slaidide põhju ühe käsuga

Kohati imestan isegi, kuidas ma siiani ilma nende teadmisteta hakkama olen saanud. Vist ei ole lihtsalt vaja olnud. Asi võib ka selles olla, et eelmises kollektiivis oli keskmine vanus 45, siin aga 30. Ehk eelmises kohas võeti emaili juurutamine väga raskelt vastu ning outlooki kasutatigi põhiliselt emailide vahendamiseks, wordi trükimasina asemikuna ja Exceli oli tüütu versioon Quattrost. Siin aga kasutatakse ära iga viimane kui nupp ja käsk. Vaid üks vanem kolleeg eelistab elektroonilisele kalendrile paberkandjat. Ilmselt olen ma oma IT alases arengus oma ealisest arengust maas. Aga ma kosun järjepidevalt. Plaan on minna Exceli koolitusele ja ega Power Point´i koolituski paha ei teeks (eriti, kui arvestada, et ma sellega enne üldse töötanud pole).

Tegelikult on vahva võrrelda kahte totaalselt erinevat kollektiivi. Üks on loominguline kõrgkultuuri kihis toimetav, teine väga konkreetne, matemaatiline, uuendusi kiirelt vastuvõttev ärimaailma kõrgkihis toimetav. Näiteks eelmises kohas oleks mõeldamatu korraldada vastuvõttu ilma kvaliteetse taustamuusikata, mis uues kohas suuremat tähtsust ei oma. Samas mõni siinne teenus on eelmise koha jaoks raha raiskamine, millega ise hakkama saada püütakse. Midagi on siiski mõlemas kohas ühine- oma ala parimad spetsialistid, suured isiksused, kvaliteetne toodang, rahvusvaheline koostöö, suured lugupeetud firmad, sinine logovärv.

Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?