laupäev, september 13, 2008

 

Korterisaaga uskumatu lõpp

Et kõik algusest peale ära rääkida, pean minema ajas veidi tagasi:

6.mai sõlmin vana korteri müügi eellepingu tingimusega, et müügitehing toimub hiljemalt 1.augustil. Vahepealse aja jooksul peab ostja maha müüma oma korteri, millest saava rahaga ostab omakorda minu korteri. Minu jaoks on see nii suur rõõm ja ime, et esialgu ei julge sellest lõpptulemuse ärasõnamise hirmus kellelegi rääkida.
7. mai saadan panka avalduse laenude ennetähtaegse laenu tagasimaksmise kohta koos tagastatavate summadega ja kutsun köögimööbli tegija mõõtmisi tegema.
Juuli lõpus selgub, et ostja korter on jätkuvalt müümata, kuid, et olla kindel minu korteri enesele saamises, kolib 6.augustil minu korterisse sisse rentnikuna.
15.august teatab ostja, et tema korterile on ostja leitud
27.august toimub ostjal tehing, pärast mida esitab pangale laenutaotluse
3.september helistab pank mulle võlgnevuse tõttu. Teatan, et kohe hakkab raha liikuma ja võlad saavad tasutud.
3.september helistab maakler ja teatab minu korteri müügitehingu notariaja 11.septembril. Saadan kiirelt kirja panka ja teatan aja ka neile. Saan vastuse, kus küsitakse summat, mida tagastada kavatsen. Saadan hämmeldunult veelkord osalise koopia avaldusest.
5.septembri tööpäeva õhtul saadab mulle pank e-kirja, et minu endise korteri müügiga kaob see ära ka laenutagatisena ja sel juhul ei jätku mu olemasoleva laenu jaoks piisavalt tagatist. Ei aitaks ka see, kui kogu müügist tulev summa pangale tagasi maksta. Päästaks vaid väga hea hindamisakt mu uue korteri kohta, mille osas laen püsima jääb. (?????) Pean olema tööl kella kaheksani õhtul ja saan alles pärast seda reageerida. Saadan panka kirja, milles nõuan selgitust. Mitte midagi ei saa aru. Ma ju maksan kaks laenu kolmest tagasi ja ikka ei jagu tagatist? Pealegi saatsin juba mais teele summad, mida kavatsen tagasi maksta. Eelmisel aastal uue korteri ostmisel oli pidevalt juttu teise korteri müügist. Müük ei saa ju olla uudiseks. Kas kellegi töö on jäänud tegemata? Järgnevad laupäev ja pühapäev, mil ma ei saa midagi ette võtta ja ootan närviliselt selgitust pangast
8.september helistan kohe hommikul panka. Selgitatakse, et seoses majanduslangusega on minu uue korteri hind tunduvalt langenud ja seetõttu ei jagu ka tagatist.Päästaks hindamisakt 200 000 kr suuremale summale, kui eelmise aasta hind. Õhtul käib hindaja. Ootamatu lisakulutus hindajale 1600 kr akti eest.Unetu öö.
9.september saan kätte hindamisakti üle 20 000 kr alla eelmise aasta hinda. Laenuhaldur saadab dokumendid komiteele. Tühistan notari aja, kuna notar nõuab dokumente kolm päeva ette tehingut ülevaatamiseks. Ütlen ostjale/üürijale, et ta ei pea üüri maksma tühistatud ja uue notariaja vahelise perioodi eest, kuna seisak on minu süül. Küsin Askost tagasi kummuti ettemaksu. Teine unetu öö
10.september tööpäeva lõpus, kui olen ise pangaga ühendunud saan vastuse, et oi jah, just saingi vastuse. Vastus on erandkorras positiivne, kuid pean KOGU müügist tuleva raha pangale laenude katteks ära maksma. Uus notariaeg määratakse 16.septembrile.
11.september saadan köögitegijale kirja, et ta peataks tellimuse täitmise.
16.september kirjutan alla laenulepingu muudatuse ja sõlmin müügitehingu

Niisiis kokkuvõtteks: vaesus sünnitab vaesust. Isegi siis, kui olen müünud maha teise korteri pean jätkama elu ilma külmkapita, pesumasinata, köögita aga selle eest nõudekastide otsas. Olen võlgades, kuna arvestasin, et saan tehingust osa raha endale jätta. Hingeline trauma on kohutav.

Positiivne on, et olen saanud lahti joodikutest ja kogu sellest transvaalist, mis seal majas aset leidis. Kuumakse vähenes pea poole võrra, kuid üüri osa kadus ära. Suures plaanis on võit üle poole miljoni, mida ma ise näinud ei ole. On see siis nüüd hea või halb tehing kokkuvõttes…

Elagu majanduslangus!!!

Comments:
Mul on hea meel, et Sul on selle korteriga nüüd ühel pool. Pead vähem muretsema ja pead vaevama.
 
Tänan. Nii on jah, et vähemalt mured ühel pool. Eks näis, kuda köögi siis saab uude koju
 
Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?