reede, veebruar 12, 2010

 

03.02.2010

Saan liisingust pakkumise venkude Mazdale. Minult palutakse veel hindamisakti firmalt Roheline Laine ja 6 kuu pangakonto väljavõtet. Lepin igaks juhuks Rohelise lainega homseks hindamise aja kokku.

Saame venkuga Eurostauto ees kokku. Seekord on kohal üks algsetest venkudest ja üks uus poiss. Uus poiss jagab ilmselt bemmidest, sest ta palub mul kapoti lahti teha ja vaatab sügavale sisse ning ütleb, et nojah, õli lekib- eta u nih bolezn takoi, netševo delatj. Edasi läks Mazda hooldusesse ja meie vanema venkuga salongi aega veetma. Lobiseme maast ja ilmast. Selgub, et tema ema on setu ja ta naine on Kaliningradist, kes ülikoolis väga hästi õppis ja seetõttu Bribaltikasse tööle suunati. Nii siis ongi, et kõik puhkused tuleb veeta Kaliningradis ämma pool, aga muidu ta on terve elu Eestis elanud. Ei olnud ta näinud ühtegi Eesti kanalit, ei oska ta ühtegi sõna eesti keelt. Kohe mitte millestki ei saa aru. Hämmastun järjekordselt, et kas lihtsalt on nii tugev vastusurve eesti keelele, et hoitakse kõrvu kinni ja karjutakse samal ajal la-la-laaaa, kui keegi räägib või siis ikkagi ongi 3 klassi haridust, et mitte midagi külge ei jää. Asja juures on plussiks, et saan oma vene keelt trimmida. Hakkab ju teine vaikselt meelest minema.Ühtäkki avastan, et noor venku on kuhugi kadunud. Vanem venku kehitab ka õlgu ja helistab talle. Selgub, et too vahib, kuidas Mazdat kontrollitakse. Üldse ei meeldi mulle see asi. Pärast seletab veel tehnikutele musta valgeks ja öeldakse, et auto on 100% korras. Pärast tunniajalist kontrollimist kutsutakse meid vastuvõtja juurde. Mulle ulatakse 7 nimetusega vigade nimekiri:
1. esipidurid peal
2. rihmade rullid läbi
3. mootor on lahti käinud
4. a/t kasti varras õli ei näita
5. aku tühi
6. arvuti ei tunne autot ära
7. rool on keerates raske
Auto VIN kood ei anna üle-Euroopalisest andmebaasist muud välja, kui et on ostetud aprillis 2006. Edasine ajalugu on olematu.Mind paneb kõige rohkem muretsema vead nr 3 ja 6. Küsin nende kohta üle, kuid täpsemat seletust eriti ei osata anda. Arvuti tunneb ära viiekäigulise manuaalkastiga auto, kuid tegu on automaatkastiga autoga. Maksan 420 krooni ja luban venkudele tagasi helistada. Neil jääb pool juttu teadmata, kuna nad ei saa aru ja ma ei vaeva ennast tõlkimisega. Lõpuks küsin Eurostautost teise Mazda kohta allahindlust.

Õhtul arutan sõbraga üle, et mida siis nüüd teha selle venkude atoga. Jõuame järeldusele, et ilma lisakontrollita pole mõtet teda osta. Vägisi jääb tunne, et auto on matsu pannud ja tal on aju välja vahetatud. Läbi tuttava tuttava saan ühe tüübi telefoni numbri, kes igapäevaselt teeb ülevaatusi, kuid sellise karmusega, et „loeb naastud ka üle“, enne kui templi paneb. Täpselt paras ülesanne sellisele friigile. Kuna tööpäev on läbi, saadan Rohelisele lainele emaili, et hindamine lükkub edasi.

Samas palun Eurostautost ka teise Mazda kohta võrdluseks nö vigade listi.

Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?