esmaspäev, veebruar 08, 2010

 

18.01.2010

Võttes arvesse, et:
1.talvel on tagaveoga üsna ebamugav sõita ja esimene kolks on juba käes
2.bemm on madal auto ja jääb tihtilugu lumme kinni
3.bemm laguneb järjepidevalt (mida tahtagi 14 aastat vanast autost)
4.bemm on mind teeninud juba 3 aastat
otsutan, et ostan uue auto. Olen auto.24 juba risti ja põiki läbi kamminud. Pea on paks ja ma ei suuda otsutada, mis marki võiks olla uus auto ja kas automaatkast või manuaal. Olen siiani sõitnud manuaaliga, kuid eks linnas ole automaat päris mõnus. Iga sõber soovitab isemarki autot. Ikka seda, millega ta ise sõidab ja eelmise sõbra pakutud mark ei kõlba üldse kuhugi. Kuula siis veel mehi...

Lõppude lõpuks otsustan esimese autona minna kaema 2002a bemmi, millel on peal külglibisemise vastane seade ning stabiilsuskontroll. Minu vana bemm on ju lihtsalt üks toores auto, millel pole mitte mingeid kontrolle peal. Vaevalt, et tol ajal neid üldse peale pandigi. Sellel on ivake suurem mootor, kuid 3 kw vähem kui mu praegusel ning automaatkast. Proovides on tunda, et see mudel on raskem, kui minu oma ning automaatkasti uimasus+ kontrollid panevad mu sügavalt kahtlema, kas ma viitsin nii rahuliku autoga sõita. Minu vana on selle kõrval väle pisike põder. Jätkan otsinguid.

Koos sõbraga, kes aitas mul ka eelmise auto välja valida, arutame MSNis tunde, miks see või teine auto on hea või halb. Lõpuks jääb silma üks neljaveoline Subaru. Talvel on nelivedu ju super. Läheme Eurostautosse proovisõidule. Boxermootor teeb algatuseks põnevat häält. Sõidu käigus selgub, et edasiminekut ei ole mitte mingisugust. Automaatkast taas ja alla 100kw. Pealegi on seest üsna räpane. Tänan ei. Edasi võtan samast kohast ette Mazda 3-e. Pole väga vigagi. Vahe eelmise auto minekuga on nagu öö ja päev. Tiirlen veel autode vahel ringi ja silma jääb üks manuaaliga Mazda 6. Hinnavahe on 3-ga üsna tilluke, kuid lisasid on oi kui palju rohkem peal. Teen ka sellega proovisõidu ning kuulutan võitjaks Mazda 6-e. Palun endale pakkumise teha tingimusega, et minu bemm läheb sissemaksuks. Kui sellest oma sõbrale räägin, jääb ta murelikult vaatama odomeetri näitu: 2007a ja 149 000km. Uurin elu. Selgub, et on olnud firma auto ja teinud pikki sõite. Pikad sõidud on samas paremad, kui lühikesed törtsud eksole. Aga no vaatab ja mõtleb veel.


Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?