neljapäev, märts 25, 2010

 

25.03.2010

Oh mis fantastilised uued ideed on Eestimaal sündimas: “Mind võlus võimalus tuua laulu- ja tantsupidu ühte kohta kokku,” selgitab 2011. aasta juuli alguses toimuva XI noorte tantsupeo kunstiline juht Märt Agu. “Pidevalt on ju räägitud, et laulu- ja tantsupidu võiks kujuneda võimalikult ühtseks peoks ning me prooviksimegi neid seekord ühes ja samas paigas korraldada. See on puhtalt lavastuslik küsimus.” ... Tantsumustrid joonistuksid laulukaare esisele asfaltplatsile ning publik saaks neid imetleda Lasnamäe poole kerkivalt mäenõlvalt ja ka laulukaare alt. (Maaleht http://www.maaleht.ee/news/uudised/eestiuudised/tantsupidu-kolib-lauluvaljakule.d?id=29996913)
Esiteks, kui ma olen otsustanud, et lähen laulma, siis ma tahan laulda ja mitte tantsida.
Teiseks, miks peavad lauljad õppima ära nii laulmise kui tantsimise, kui samal ajal tantsijad vaid tantsivad?
Kolmandaks oli eelmisel aastal ühendkooride ajal terve laulukaare esine plats lauljatega kaetud. Kuna 2011 on kultuuripealinna aasta, on arvata, et koore on veelgi juurde tulemas (kasvõi meie endagi koor)
Ja üleüldse, miks ma PEAN tantsima rahvatantsu, kui ma ei leia selles enese jaoks mitte mingit iva? Ma saan aru, et selle jaoks ongi rahvatants „kaheksa sammu ühes suunas ja kaheksa sammu teises suunas, kükki, püsti, hopp“, et kogu rahvas sellega toime tuleks. Aga mulle ei paku see midagi, kui ma olen sellise tantsutaseme minetanud 5.aastaselt.

Palun lubage mul vaid laulda, kui see on minu otsus!

Comments: Postita kommentaar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?